niedziela, 30 października 2016

30 października

Myśl przewodnia AA

Kiedyś do ludzi „zbliżałem się" przede wszystkim za sprawą alkoholu, lecz teraz moich kompanów od kieliszka nie nazwałbym już przyjaciółmi. Dziś inaczej rozumiem przyjaźń. Zwykłem wiązać ją wyłącznie z przyjemnością, wygodą i korzyścią, podczas gdy teraz opieram ją na wzajemnym zrozumieniu, oddaniu i pomocy. Nauczyłem się nawiązywać szczere kontakty z ludźmi, którym wychodzę naprzeciw - zamiast, jak kiedyś, siedzieć i czekać, aż „raczą" się mną zainteresować.
Pytanie

Czy słowo „przyjaźń" nabrało dla mnie nowego znaczenia?

Medytacja

Na wszystko przychodzi czas - powinniśmy się więc nauczyć cierpliwie czekać. Nie śpieszmy się i nie niecierpliwmy. Jakże często niepotrzebnie tracimy energię na uzyskanie czegoś, na co wcale jeszcze nie jesteśmy gotowi. Nauka cierpliwości i sztuki oczekiwania to jedna z najtrudniejszych lekcji w życiu. Ale pracując nad nią, pamiętajmy, że cały nasz żywot jest ciągłym przygotowywaniem się na lepsze. Uwierzmy, że Bóg ma wobec nas swoje zamiary i że w obmyślonym przez Niego planie na wszystko po kolei przyjdzie czas.

Modlitwa

Modlę się, abym posiadł sztukę cierpliwego oczekiwania.
Modlę się, ażebym nie spodziewał się tego, na co się jeszcze nie przygotowałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz