czwartek, 6 września 2018

6 września

USUWANIE ZAGROŻEŃ DLA TRZEŹWOŚCI

… z wyjątkiem tych przypadków, gdy zraniłoby ich lub innych.
Anonimowi Alkoholicy, str. 50
Krok Dziewiąty przywraca mi poczucie przynależności – nie tylko do rodziny ludzkiej, ale także do codziennego życia w świecie. Najpierw Krok ten sprawia, że opuszczam bezpieczną atmosferę AA, aby zetknąć się z ludźmi spoza Wspólnoty, z “ludźmi z zewnątrz” – i odbywam to spotkanie na ich warunkach, a nie na moich. Działanie to budzi strach, ale jest też niezbędne, jeśli mam wrócić do “normalnego ” życia. Później Krok Dziewiąty pozwala mi usunąć zagrożenia dla trzeźwości, uleczając moje dawne związki i relacje z ludźmi. Wskazuje mi on drogę do bardziej pogodnej trzeźwości, pozwalając mi uprzątnąć rumowisko przeszłości, które w innym razie mogłoby być dla mnie śmiertelnie niebezpieczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz