środa, 11 lipca 2018

11 lipca

PUNKT ZWROTNY

Przekonaliśmy się także, że droga do pokory nie zawsze musi prowadzić przez pręgierz zawodów i klęsk. Można ją uzyskać nie tylko w wyniku długotrwałych cierpień, ale także w rezultacie wolnego wyboru.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 76
Albo sposób życia AA staje się dla mnie drogą radości, albo wracam do krainy ciemności i rozpaczy, jaką jest picie. Radość przychodzi do mnie, gdy moja postawa wobec Boga i pokory ma swe źródło w potrzebie i pragnieniu, a nie w uciążliwym poczuciu obowiązku. Ciemność przemienia się w promienne światło, gdy uświadamiam sobie, że uczciwość i prawdomówność w sporządzaniu obrachunku moralnego przynosi mi pogodę ducha, wolność i radość. Pogłębia się moje zaufanie do Siły Wyższej i zalewa mnie fala wdzięczności. Jestem przekonany, że pokora polega na szczerości i uczciwości wobec siebie i Boga. Gdy się na nie zdobywam, pokora staje się czymś, czego “chcę”, a nie czymś, na co jestem “skazany”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz