wtorek, 21 listopada 2017

21 listopada

KLASYCZNA MODLITWA

Panie uczyń ze mnie narzędzie Twojego pokoju,
ażebym niósł miłość tam, gdzie panuje nienawiść,
wybaczenie tam, gdzie panuje krzywda,
jedność tam, gdzie panuje niezgoda,
prawdę tam, gdzie panuje mylny osąd,
wiarę tam, gdzie panuje zwątpienie,
nadzieję tam, gdzie panuje rozpacz,
światło tam, gdzie panuje mrok,
radość tam, gdzie panuje smutek.

Spraw abym zamiast szukać pociechy, pociechą wspierał;
zamiast szukać zrozumienia, zrozumienie okazywał;
zamiast szukać miłości, miłość ofiarowywał.
Albowiem dając – otrzymujemy; wybaczając – zyskujemy przebaczenie; a umierając – rodzimy się do życia wiecznego. Amen.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 99
Niezależnie od tego, w jakim punkcie rozwoju duchowego się znajduję, Modlitwa św. Franciszka pomaga mi doskonalić więź z Bogiem – jakkolwiek Go pojmuję. Myślę, że jedna z największych zalet mojej wiary w Boga polega na tym, że Go czy też Jej, czy też Tego Czegoś nie rozumiem. Ale być może moja relacja z Siłą Wyższą jest tak owocna, że nie muszę niczego rozumieć. Jednego wszakże jestem pewien: Jeśli będę najlepiej jak potrafię regularnie pracował nad Krokiem Jedenastym, to będę nieprzerwanie doskonalił moją więź z Bogiem, poznawał Jego wolę wobec mnie i posiadał moc potrzebną do wypełniania jej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz