niedziela, 3 kwietnia 2016

3 kwietnia

Myśl przewodnia AA 

Kiedy piłem, byłem okropnym egoistą - uważałem się za pępek świata, myślałem zawsze i tylko o sobie. Budząc się rano na kacu, skupiałem się na swoim fatalnym samopoczuciu i kombinowałem, co by tu zrobić, żeby je sobie poprawić. Oczywiście jedynym lekarstwem, jakie mi wówczas przychodziło do głowy, był alkohol. Sięgając po kieliszek znów wsiadałem na rozpędzoną pijacką karuzelę, której nie sposób było zatrzymać. Świat jakby nie istniał - dla mnie liczyła się wyłącznie potrzeba zaspokojenia obsesji picia. 
Pytanie 

Czy teraz widzę wreszcie dalej niż czubek własnego nosa? 

Medytacja 

Pamiętaj, że podstawowym atrybutem wielkości jest służba. W pewnym sensie, Bóg jest Największym Sługą, jako że stale czeka, byśmy zwrócili się do Niego o pomoc w działaniu na rzecz dobra. Udostępni nam swą moc, lecz trzeba, byśmy z własnej i nieprzymuszonej woli sami Go o nią poprosilij spływa ona na nas w darze, lecz by ów dar otrzymać, musimy go szczerze pragnąć i poszukiwać. Nie ma piękniejszego i bardziej pożytecznego życia niż życie wypełnione służbą dla innych. Urodziliśmy się po to, by służyć naszym bliźnim. Przydatność i ofiarność to podstawowe mierniki naszej prawdziwej wartości. 

Modlitwa 

Modlę się, ażebym współdziałał z Bogiem w czynieniu dobra.
Modlę się, aby me życie wypełnione było służbą dla Boga i bliźnich, co uczyni je życiem pożytecznym i szczęśliwym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz