sobota, 16 kwietnia 2016

16 kwietnia

Myśl przewodnia AA 

Przynależność do Wspólnoty AA gwarantuje nam bezpieczeństwo. Nasza wiara w Boga jest swego rodzaju ubezpieczeniem przed wszelkimi okropnościami, jakie mogłyby się nam przytrafić, gdybyśmy znów sięgnęli po alkohol. Złożenie naszego problemu alkoholowego w ręce Boga zapewnia nam jakby polisę ubezpieczeniową, która chroni nas przed katastrofalnymi skutkami picia (w podobny sposób ubezpieczamy dom na wypadek np. pożaru) 

Pytanie 

Czy systematycznie płacę swoją ”składkę ubezpieczeniową”? 

Medytacja 

Trzeba, ażebym wszystkich moich bliźnich próbował darzyć miłością. Jako Dzieci Boże, inni ludzie są mymi braćmi i siostrami. Postrzeganie ich w ten sposób wywołuje we mnie troskę i pragnienie przyjścia im z pomocą. Służąc sobą innym, daję wyraz mojej miłości do ludzi. Nie ma w niej miejsca na urazę czy złośliwe obgadywanie, na destruktywną krytykę i pyszałkowate moralizatorstwo. Opiera się ona na cierpliwości, zrozumieniu, współczuciu i chęci niesienia pomocy 

Modlitwa 

Modlę się, ażebym całą swoją istotą pojął, iż Bóg mnie kocha, ponieważ jest Ojcem wszystkich ludzi. Modlę się, abym ja sam kochał wszystkie Jego dzieci – moich braci i moje siostry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz