niedziela, 15 lipca 2018

15 lipca

PYCHA

Przez dziesiątki lat domagaliśmy więcej bezpieczeństwa, prestiżu i miłości niż nam się należało. Kiedy wydawało nam się, że osiągamy sukces, piliśmy, by snuć jeszcze wspanialsze marzenia. Kiedy coś się nam nie udawało, choćby tylko trochę, piliśmy szukając zapomnienia. I zawsze było nam czegoś brak.
We wszystkich tych stanach wielu z nas przyświecały najlepsze zamiary, jednak paraliżującą przeszkodą był brak pokory. Byliśmy zbyt krótkowzroczni, aby zdać sobie sprawę z tego, że praca nad charakterem i wartości duchowe muszą stać na pierwszym miejscu, a dobra materialne wcale nie są celem życia.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 72
Kilka razy co jakiś czas przymierzałem się do Kroku Siódmego, lecz tylko po to, by zawrócić i na nowo uporządkować zdobytą wiedzę. Najwyraźniej czegoś mi brakowało i sens tego Kroku ciągle mi umykał. Co takiego przeoczyłem? Osiem literek – które czytałem, a zarazem ignorowałem; podstawę wszystkich Kroków, a właściwie – całego programu AA; mianowicie: ”w pokorze”.
Zrozumiałem swoje niedociągnięcia: wciąż odkładałem różne sprawy na później; Łatwo wpadałem w złość; zbytnio użalałem się nad sobą; biadoliłem:”czemu właśnie m n i e to spotyka”?
I wtedy przypomniałem sobie takie oto słowa: “pycha poprzedza upadek” – toteż usunąłem ją ze swego życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz