poniedziałek, 9 października 2017

9 października

WIELKA PRAWDA DUCHOWA

Jedną z prawd życia duchowego jest ta, że ilekroć ulegamy wzburzeniu, to niezależnie od powodów tego wzburzenia, coś złego dzieje się z nami.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 90
Nigdy tak naprawdę nie rozumiałem prawdy duchowej zawartej w Dziesiątym Kroku, dopóki nie spotkało mnie następujące doświadczenie. Siedziałem w sypialni, czytając coś do późna, gdy nagle na tyłach domu rozległo się szczekanie moich psów. Sąsiedzi nie lubią, jak tego rodzaju hałasy przeszkadzają im spać, toteż – z mieszanymi uczuciami złości i wstydu, a także obawą przed ich dezaprobatą – natychmiast zawołałem psy do środka. Kilka tygodni później sytuacja się powtórzyła, lecz tym razem – jako, że byłem w większej zgodzie ze sobą - umiałem ją zaakceptować : psy mają to do siebie, że szczekają, toteż spokojnie wezwałem je do domu. Oba te zdarzenia nauczyły mnie, że jeśli człowiek dwukrotnie przeżywa niemal identyczną sytuację, a reaguje na nią za każdym razem inaczej, to dowodzi to, iż największe znaczenie nie ma sama sytuacja, tylko kondycja duchowa, w jakiej się ów człowiek znajduje. Uczucia są zdeterminowane naszym stanem wewnętrznym, a nie okolicznościami zewnętrznymi. Gdy moja kondycja duchowa jest pozytywna, to również pozytywnie reaguję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz