piątek, 20 października 2017

20 października

POCIECHA NA UCZUCIE ZAGUBIENIA

Ten, kto odszedł od wiary, znajduje się w… skomplikowanej sytuacji. Obwinia się, że nie znajdzie pociechy w żadnym systemie przekonań. Nie może uzyskać nawet cząstki tej pewności, jaką mają ludzie wierzący, agnostycy i ateiści. Taki człowiek czuje się zupełnie zdezorientowany.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 30
Z koncepcją Boga mocowałem się przez pierwsze kilka lat trzeźwienia. Obrazy, które stawały przed oczyma, powracając do mnie z przeszłości, ociekały lękiem, odrzuceniem i potępieniem. A potem dowiedziałem się, jak wyobraża sobie Siłę Wyższa mój przyjaciel Ed. Gdy był chłopcem, pozwolono mu trzymać szczeniaki, pod warunkiem, że będzie się nimi opiekował. Co dzień rano nieuchronnie znajdował na podłodze w kuchni wiadome “produkty uboczne” pozostawione przez pieski. Mimo sfrustrowania, Ed nie był w stanie się na nie złościć, bo – jak twierdził – “taka jest już natura małych piesków”. Zdaniem Eda, Bóg patrzy na nasze wady i braki z podobnym zrozumieniem i ciepłem. Gdy ogarnia mnie zagubienie, często czerpię pociechę z tej jakże uspakajającej wizji Boga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz