poniedziałek, 2 października 2017

2 października

SUROWY EGZAMIN

Przepracowując nasze pierwsze Dziesięć Kroków przygotowujemy się do nowego życia. Przy Dziesiątym Kroku zaczynamy stosować sposób życia w AA w praktyce, dzień po dniu, w pogodnych i burzliwych chwilach. Nadchodzi pora surowego egzaminu: czy potrafimy zachować trzeżowść, równowagę uczuciową i godziwie żyć w każdej sytuacji?
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 88
Wiem, że Obietnice Programu spełniają się w moim życiu, ale chcę je utrzymać i rozwijać przez codzienne stosowanie Dziesiątego Kroku. Dzięki niemu dowiedziałem się, że jeśli czuję się rozbity z powodu czegoś lub kogoś, to znaczy, że coś we mnie jest nie tak. Druga strona może nie być bez winy, ale ja jestem w stanie uporać się jedynie z własnymi uczuciami. Kiedy czuję się zraniony lub zdenerwowany, to przyczyn tego powinienem zawsze szukać w sobie – a następnie przyznawać się do błędów i naprawiać je. To niełatwe, ale dopóki wiem, że czynię postępy duchowe, dopóty wiem też, że mój wysiłek jest dobrze wykonaną robotą. Przekonałem się, że ból potrafi być przyjacielem; “ZAWIADAMIA” mnie, że coś jest nie w porządku z moimi emocjami - tak jak ból fizyczny sygnalizuje mi, że niedomaga moje ciało. Gdy dzięki Dwunastu Krokom podejmuję właściwe działanie, ból z wolna ustępuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz