poniedziałek, 21 listopada 2016

21 listopada

Myśl przewodnia AA

Zamiast bezmyślnie szastać pieniędzmi, staram się je obecnie przeznaczać na pożyteczne cele. Podobnie jak większość z nas, kiedy piłem, żyłem ponad stan. Dobrze mi było z tą rozrzutnością - chociaż przez parę chwil czułem się jak milioner. Ale na widok pustego portfela nazajutrz opuszczał mnie dobry nastrój: „Ależ ze mnie dureń! Jak ja to teraz odrobię ?" Gdy jesteśmy trzeźwi, nasze ciężko zarobione pieniądze wydajemy na to, na co powinny zostać wydane. I choć niektórzy z nas mogliby się zdobyć na większą szczodrość wobec AA, to przynajmniej nie wyrzucamy ich w błoto.
Pytanie

Czy z pieniędzy, które posiadam, robię właściwy użytek?

Medytacja

Bóg pragnie, abyś czuł się na świecie jak u siebie w domu - wygodnie, spokojnie, bezpiecznie. A jednak wielu ludzi żyje w niepokoju i cichej rozpaczy - dla nich świat nie jest bezpiecznym domem i nie czują się z nim pogodzeni. Z tymi, którzy cię otaczają, podziel się swoją ufnością i spokojem; zrób wszystko, aby wiedzieli, że twoja postawa jest rezultatem wiary w Siłę Wyższą. Droga pełna lęku, goryczy i rezygnacji nie jest drogą Boga. Wiara dodaje odwagi i sił; uspokaja wzburzone fale i przytępia ostrze nienawiści...


Modlitwa

Modlę się, abym na nowej drodze życia czuł się swobodny i bezpieczny.
Modlę się, abym pozostawał w zgodzie ze sobą i ze światem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz