poniedziałek, 6 czerwca 2016

6 czerwca

Myśl przewodnia AA

Uciekając się do picia, alkoholicy dają wyraz swoim chorym emocjom i nieprzystosowaniu się do życia. Osobiście uważam, że od najmłodszych lat miałem zadatki na alkoholika. Cierpiałem na kompleks niższości i z trudem nawiązywałem kontakt z ludźmi, czułem się wyobcowany, niezwykle samotny, a także zupełnie bezradny wobec otaczającej mnie rzeczywistości.
Pytanie

Czy piłem przede wszystkim po to, żeby uciec od siebie?

Medytacja

Postrzeganie Boga zdeterminowane jest ludzkimi potrzebami, dlatego każdy człowiek myśli o Nim na swój własny sposób. Masz więc prawo widzieć i rozumieć Go po swojemu; jednakże ważne jest, byś uważał swego Boga za istotę, która zdolna jest zaspokoić wszystkie twoje indywidualne potrzeby.
Słabi potrzebują Bożego wsparcia, silni - Bożego nadzoru,
upadli - Bożej łaski,
prawi modlą się do Niego, by okazał zmiłowanie łotrom,
samotni szukają w Nim przyjaciela,
bojownicy o słuszna sprawę upatrują w Nim swego przywódcy.

Bóg będzie dla ciebie tym, czym sam Go dla siebie uczynisz. Na pewno zwrócisz się do niego w chwili, w której poczujesz, jak bardzo jest ci potrzebny.

Modlitwa

Modlę się, abym widział w Bogu niezawodne Źródło Mocy, zdolne zaspokoić wszystkie moje potrzeby.
Modlę się, abym zawsze prosił Go o pomoc w rozwiązywaniu problemów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz