niedziela, 5 sierpnia 2018

5 sierpnia

"UWAŻNE SŁUCHANIE"

Z jakim uporem rościmy sobie prawo do wyłącznej decyzji, gdy w grę wchodzą nasze poglądy i postępowanie.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 39
Jeśli przyjmę porady tych, którzy już skorzystali na programie, i będę zgodnie z nimi działać, to mam szansę wyrosnąć poza granice, które narzuca mi moja przeszłość. Niektóre problemy całkiem znikną, podczas gdy inne mogą wymagać cierpliwego, dobrze przemyślanego działania. Uważne słuchanie wypowiedzi innych uczestników AA może rozwinąć we mnie intuicyjną umiejętność radzenia sobie z nieoczekiwanymi problemami. Zwykle najlepiej jest dla mnie, abym wystrzegał się gwałtownych posunięć. Takiemu jak ja "męczennikowi", wystarczającą ulgę przynosi pójście na mityng albo zadzwonienie do kogoś ze Wspólnoty. Dzielenie się problemami na mityngach - z innymi alkoholikami, z którymi się utożsamiam - albo prywatna rozmowa ze sponsorem może zmienić niektóre aspekty położenia, w jakim się znajduję. Pozwala mi to rozpoznać moje wady i dostrzec, w jaki sposób obracają się przeciwko mnie. Kiedy wierzę w duchową moc Programu, kiedy ufam, że inni uczą mnie tego, czego potrzebuję do lepszego życia - wówczas odkrywam, że mogę zaufać sobie w czynieniu tego, co konieczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz