poniedziałek, 2 lipca 2018

2 lipca

JĄDRO PRAWDZIWEJ TRZEŹWOŚCI

Stwierdzamy, że nikt nie musi mieć trudności z duchowością Programu. Gotowość, uczciwość i otwartość są koniecznym warunkiem zdrowienia. Nie można ich niczym zastąpić i nie sposób się bez nich obejść.
Anonimowi Alkoholicy, str. 188
Czy mam dość uczciwości, by zaakceptować siebie takim jakim jestem i pozwolić, by właśnie takim "mnie" zobaczyli inni? Czy mam gotowość, żeby dać z siebie wszystko i uczynić to,co jest konieczne do zachowania trzeźwości? Czy mam na tyle otwarty umysł, aby usłyszeć to, co muszę pomyśleć i odczuć to, co muszę odczuć?

Jeśli na powyższe pytania odpowiadam twierdząco, znaczy to, że o duchowym charakterze Programu wiem tyle, ile trzeba, żeby zachować trzeźwość. Kontynuując pracę nad Dwunastoma Krokami, przybliżam się do jądra prawdziwej trzeźwości: do pogody ducha z samym sobą, innymi ludźmi i Bogiem – jakkolwiek Go pojmuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz