piątek, 13 lipca 2018

13 lipca

POKORA JEST DAREM

Dopóki trwaliśmy w przeświadczeniu, że własna siła i inteligencja zupełnie nam w życiu wystarczą, dopóty niedostępna była dla nas aktywna wiara w Siłę Wyższą. Brakowało nam tego, co jest podstawowym składnikiem wszelkiej pokory, a mianowicie pragnienia poznania i czynienia woli Boga.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 73
Gdy trafiłem do AA, chciałem uzyskać choć troszkę tej nieuchwytnej wartości, którą zwie się pokorą. Nie zdawałem sobie sprawy, że poszukiwałem pokory, ażeby pomogła mi zdobyć to, czego pragnąłem; ani że byłem gotów zrobić dla innych niemal wszystko, byle tylko Bóg jakoś mnie za to nagrodził. Teraz staram się pamiętać, że ludzie, których spotykam na swej drodze, znajdują się tak blisko Boga jak tylko to możliwe na tej ziemi.

Pomodlę się dziś o poznanie woli Boga i sprawdzę, w jaki sposób moje doświadczenia bólu i nadziei może przydać się innym ludziom. Jeśli uda mi się tego dokonać, nie będę już musiał poszukiwać pokory – będzie to bowiem znaczyło, że ona mnie znalazła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz