środa, 13 grudnia 2017

13 grudnia

MYŚLENIE O INNYCH

Nasze osobiste życie jako alkoholików zależy od stałego myślenia o innych i o tym, jak możemy dopomóc im w potrzebie.
Anonimowi Alkoholicy, str. 16
Myślenie o innych nigdy nie przychodziło mi łatwo. Nawet teraz, gdy staram się pracować nad programem AA, mam skłonność do myślenia przede wszystkim o sobie: "Jak ja dzisiaj czuję?" albo: "Czy ja jestem szczęśliwy, radosny i wolny?" Chcąc być w zgodzie z Programem, muszę skierować swoje myśli na otaczających mnie ludzi: "Może ten nowicjusz chciałby z kimś porozmawiać?" albo "Ta osoba wygląda dziś na trochę smutną; może mógłbym podnieść ją na duchu?"
Dopiero gdy zapominam o własnych problemach i wychodzę ludziom na przeciw, aby dać im coś z siebie, zaczynam uzyskiwać pogodę ducha i świadomość Boga, których tak poszukuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz