czwartek, 5 października 2017

5 października

BAGAŻ PRZESZŁOŚCI

...mędrcy zawsze wiedzieli, jak niewiele można osiągnąć w życiu bez nawyku badania samego siebie, uznawaniem wykrytych w sobie braków, a następnie cierpliwej i nieprzerwanej pracy, by naprawić to, co złe.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 88
I bez bagażu dnia wczorajszego mam dziś dość do załatwienia. Mój dzisiejszy bilans musi się zgodzić, jeśli jutrzejszy dzień ma mi przynieść jakąś szansę. Pytam więc siebie, czy gdzieś popełniłem błąd, i jak mogę uniknąć tego zachowania w przyszłości. Czy kogoś zraniłem, lub komuś pomogłem – i dlaczego? Któreś z dzisiejszych doświadczeń zapewne obciążą jakoś moje jutro – ale w większości przypadków nie musi się tak stać, jeśli co dzień będę uczciwie dokonywał obrachunku moralnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz