poniedziałek, 30 października 2017

30 października

ŻYJ I POZWÓL ŻYĆ INNYM

Od początku istnienia Anonimowych Alkoholików naszej Wspólnoty nigdy nie podzielił jakiś poważniejszy spór. Nigdy też AA nie zajmowało stanowiska w jakichkolwiek publicznych kontrowersjach w wojującym świecie. Nie jest to jednak naszą zasługą. Można powiedzieć, że to niemal nasza wrodzona cecha. Skoro nie kłócimy się prywatnie, możemy mieć pewność, że nie będziemy robić tego publicznie.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 176
Czy pamiętam, że mimo iż mam prawo do własnego zdania, to inni nie muszą go podzielać? Taka właśnie jest wymowa powiedzonka “ŻYJ I POZWÓL ŻYĆ INNYM”. Z pomocą Boga, Modlitwa o pogodę ducha przypomina mi, abym “GODZIŁ SIĘ Z TYM CZEGO NIE MOGĘ ZMIENIĆ”. Czy nadal próbuję zmieniać innych ludzi? Czy zdobywając się na odwagę zmieniania tego “CO MOGĘ ZMIENIĆ”, pamiętam, że ja mam swoje opinie, a inni – swoje? Czy wciąż obawiam się być sobą? Czy prosząc o mądrość potrzebną do “ROZRÓŻNIANIA JEDNEGO OD DRUGIEGO”, pamiętam, że moje przekonania wyrastają z moich doświadczeń? Czy jeśli przyjmę postawę osoby wszystkowiedzącej, to nie prowokuję aby z rozmysłem sporu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz