wtorek, 8 listopada 2016

8 listopada

Myśl przewodnia AA

W dużej mierze uwolniłem się również od poczucia niższości i nieprzystosowania. Nigdy nie chciałem stawić czoła rzeczywistości; wiecznie się nad sobą użalając, próbowałem uciec od życia i wymigać się od jakiejkolwiek odpowiedzialności. Miałem o sobie tak kiepskie mniemanie, że w moim odczuciu życie po prostu mnie przerastało. Uważałem się za niezdolnego do odpowiedzialności wobec rodziny czy pracodawców. Uchylałem się od wszelkich zobowiązań i powinności, pragnąc „swobodnie dryfować". Wspólnota wskazała mi sposób na wyzbycie się niepotrzebnych kompleksów i zahamowań, a tym samym pomogła mi przyjąć odpowiedzialność za moje życie.
Pytanie

Czy przestałem się czuć gorszy i nieprzystosowany?

Medytacja

„Robiąc coś, zapominam o tym co minione i wychodzę naprzeciw temu co przede mną - pozwala mi to zmierzać prosto do celu". Powinniśmy pozostawić za sobą przeszłość i dążyć naprzód, ku czemuś
coraz lepszemu. O ile dziś staramy się żyć tak, jak oczekuje tego od nas Bóg, możemy być pewni, że wybaczył nam On wszystkie nasze dawne błędy i przewinienia. Już dziś możemy wystartować z „czystym kontem" i zacząć wszystko od nowa we właściwy sposób - z wiarą, ufnością i nadzieją.

Modlitwa

Modlę się, abym zrzucił z siebie ciężar przeszłości.
Modlę się, abym z sercem przepełnionym ufnością rozpoczął dziś nowe życie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz