sobota, 9 stycznia 2016

9 stycznia

Myśl przewodnia AA 

Gdy piliśmy, nie wierzyliśmy praktycznie w nic poza alkoholem. 
Niektórzy twierdzili wprawdzie, że wierzą w Boga, ale życie, jakie wiedli, dowodziło czegoś wręcz przeciwnego. Wiarę w Boga i proszenie Go o pomoc uznawaliśmy za przejaw słabości, bezradności. Odkąd jednak trafiliśmy do AA, zaczęliśmy zbliżać się ku Bogu. Odkryliśmy przy tym, że wiara daje nam siłę potrzebną do przezwyciężenia nałogu picia. 

Pytanie 

Czy przekonałem się, że wiara daje siłę? 

Medytacja 

Będę trwał w wierze, choćby nie wiem co przydarzyło mi się w życiu. Nawet będąc w największych opałach, okażę cierpliwość i opanowanie. Nie ulęknę się życiowych problemów, gdyż wierzę, że Bóg dobrze wie, ile jestem w stanie wytrzymać. W przyszłość będę spoglądał ufnie i pogodnie, albowiem jestem przekonany, że Bóg nie każe mi dźwigać niczego, co przerastałoby moje siły lub mogło mnie zniszczyć. 

Modlitwa 

Modlę się, abym umiał powierzyć ten dzień mojej Sile Wyższej. Modlę się o wiarę tak silną, że nic nie będzie w stanie mnie załamać ani osłabić mej determinacji na drodze ku trzeźwości.

1 komentarz: