niedziela, 31 stycznia 2016

31 stycznia

Myśl przewodnia AA 

Picie odgradza cię od Boga. Bez względu na to, jak cię wychowano 
i jaką religię wyznajesz, niezależnie od tego, czy twierdzisz,
że w Niego wierzysz, czy zaprzeczasz Jego istnieniu - 
kiedy pijesz, wznosisz mur między sobą a Istotą Najwyższą. W głębi duszy czujesz, że postępujesz inaczej, niż pragnąłby tego Bóg. 
W efekcie dręczą cię nieznośne wyrzuty sumienia. Od kiedy wstąpiłeś do AA, starasz się być w porządku wobec Boga i ludzi. 
Trzeźwe życie jest życiem szczęśliwym, albowiem odstawiając alkohol, odsuwamy od siebie samotność i wyrzuty sumienia. 
Pytanie 

Czy z Bogiem i ludźmi łączy mnie poczucie prawdziwej wspólnoty? 

Medytacja 

Wierzę, że ból i wyrzeczenia mają sens, gdyż są mi potrzebne 
do rozwoju duchowego. Stan cierpienia jest dla mnie swego 
rodzaju próbą. Czy umiem zaufać Sile Wyższej nawet w najtrudniejszych chwilach ? 
Czy potrafię powiedzieć: „Niech się dzieje wola Twoja, a nie moja" - nawet wtedy, gdy czuję się przegrany? 
Jeśli mnie na to stać, znaczy to, że moja wiara jest głęboka i niezachwiana. Wola Boża kieruje mym życiem w sposób, który wymyka się ludzkiemu pojmowaniu, ale mogę i powinienem w pełni jej zawierzyć. 

Modlitwa 

Modlę się, abym uznał, że na nowej drodze życia mogą mi też towarzyszyć troski i cierpienia. 
Modlę się, abym ból i klęskę przyjmował jako część Bożego Planu, służącą memu rozwojowi duchowemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz