sobota, 11 sierpnia 2018

11 sierpnia

POZBĄDŹ SIĘ CIERNIA

Obrachunek moralny polega, między innymi, na zbadaniu chłodnym okiem szkód, które stały się naszym udziałem w życiu, i na uczciwym przyjrzeniu się im z właściwej perspektywy. Pozwala nam to pozbyć się wewnętrznego ciernia – obciążenia emocjonalnego, które nas rani i hamuje rozwój.
Jak to widzi Bill, str. 140
Lista potrzebna do pracy nad Krokiem Ósmym zwykła na nowo rozniecać we mnie urazę. Po czterech latach trzeźwienia wciąż byłem zablokowany, uwięziony w pułapce zaprzeczenia odnośnie do długotrwałego związku, który był chory i dysfunkcjonalny. Rozdarty pomiędzy lękiem a pychą, wreszcie doznałem ulgi, gdy treść Kroku Ósmego objąłem nie tylko głową, ale i sercem. Po raz pierwszy od wielu lat wyjąłem swoje tubki z farbą i wycisnąłem z nich całą złość i gniew, barwiąc wszystko na czarno, czerwono i żółto. Gdy przyjrzałem się w ten sposób powstałemu obrazowi, łzy radości i ulgi spłynęły mi po policzkach. Choroba alkoholowa sprawiła, że zarzuciłem malowanie; sam wymierzyłem sobie tę karę i była ona dotkliwsza niż wszystko, co mogłoby mnie spotkać ze strony innych. W procesie zdrowienia przekonałem się, że ból sprawiany przez moje wady jest materiałem, jakiego używa Bóg, aby oczyścić mój charakter i wyzwolić mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz