wtorek, 6 marca 2018

6 marca

KONCEPCJA WIARY

Nie pozwól, aby jakieś twoje uprzedzenia wobec tych określeń (duchowych) powstrzymały Cię od starannego rozważenia, co one dla ciebie znaczą.
Anonimowi Alkoholicy, str. 39
Koncepcja wiary jest trudna do "przełknięcia" gdy we mnie i wokół mnie pełno jest lęku zwątpienia i złości. Niekiedy już sam pomysł zrobienia czegoś nowego, czegoś, czego nie zwykłem robić, może stać się w końcu aktem wiary, jeżeli czynność te ponawiam regularnie, nie zastanawiając się zbytnio nad tym, czy to słuszne, czy nie. Gdy zdarza się zły dzień i wszystko idzie tak, jak nie trzeba pójście na miting czy rozmowa z innym alkoholikiem często wystarcza, aby odwrócić moją uwagę od kłopotów; przekonać mnie, że różne problemy nie są ani tak niemożliwe do rozwiązania ani tak przytłaczające jak myślałem. Na tej samej zasadzie, pójście na miting czy rozmowa z innym alkoholikiem stanowią akty wiary; wierzę, że w ten sposób powstrzymuje swoja chorobę. takie metody z wolna przybliżają mnie ku wierze w Siłę Wyższą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz