niedziela, 13 listopada 2016

13 listopada

Myśl przewodnia AA

Kimże jestem, by ośmielać się osądzać innych? Czyżby moje dokonania życiowe dowodziły, że znam odpowiedzi na wszystkie pytania? Niestety, wręcz przeciwnie. Zanim trafiłem do Wspólnoty, moje życie było pasmem klęsk, upokorzeń i cierpień. Zrobiłem wszystkie błędy, jakie człowiek może popełnić w życiu. Zawsze obierałem niewłaściwą drogę. I z takim życiorysem mam czelność sądzić i ferować wyroki? Co za tupet!... W AA oduczyłem się oceniania. Jakże często się zresztą mylę! Powinienem pozwolić, aby prawdę o ludziach mówiły rezultaty ich poczynań.
Pytanie

Czy stałem się łagodniejszy i wyrozumialszy niż kiedyś?

Medytacja

W chwilach skupienia wydajemy się słyszeć słowa nawołujące nas ku Bogu, obiecujące wypoczynek i ukojenie. „Przyjdźcie do mnie wszyscy" - powiada wewnętrzny głos; przyjdźcie po rozwiązania i odpowiedzi, po siłę potrzebną do oparcia się pokusie, po spokój, radość i ulgę. Bóg zdolny jest zaspokoić wszystkie nasze potrzeby - fizyczne, psychiczne, emocjonalne, duchowe. Przychodźmy do Niego po moc, jakiej nam trzeba, aby żyć mądrze, pogodnie i pożytecznie.

Modlitwa

Modlę się, abym poprosił dziś Boga o wszystko, co jest mi pomocne w życiu.
Modlę się, aby ogarnął mnie prawdziwy spokój ducha i umysłu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz