czwartek, 10 listopada 2016

10 listopada

Myśl przewodnia AA

W dużym stopniu wyzbyłem się też egoizmu i egocentryzmu, nareszcie przestałem się uważać za pępek świata. Kiedyś miałem tendencję do przeceniania ważności swojej osoby. W życiu kierowałem się głównie własnym dobrem, korzyścią i przyjemnością. Często nie uwzględniałem punktu widzenia i interesów innych ludzi. To, co się ze mną działo i mnie się przytrafiało, było najistotniejsze na świecie. Swoją uwagę skupiałem nieustannie na sobie. Egoistyczna pogoń za szczęściem wcale mi go nie przyniosła, a uganianie się za przyjemnościami nie zaowocowało radością istnienia. W AA nauczyłem się troszczyć mniej o siebie, a bardziej o innych.
Pytanie

Czy powściągnąłem swój egoizm i egocentryzm?

Medytacja

Gdy coś układa się nie po twojej myśli i zaczyna cię ogarniać zniechęcenie, spróbuj sobie przypomnieć, że trudności i kłopoty, jakie napotykasz w życiu, nie mają być przeszkodą dla twego rozwoju duchowego, lecz sprawdzianem twoich sił i dopingiem mobilizującym cię do dalszej pracy. Cokolwiek ci się przydarza, masz to albo przezwyciężyć, albo właściwie wykorzystać. Nie zrażaj się więc i nie trać odwagi. W taki czy inny sposób, ze wszystkiego wyjdziesz obronną ręką, jeśli tylko sięgniesz po moc, którą ofiarowuje ci Siła Wyższa.

Modlitwa

Modlę się, abym wiedział, że z Bożą pomocą nigdy nie poniosę klęski, gdyż Boże wsparcie i przewodnictwo zawsze zapewnią mi takie czy inne zwycięstwo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz