poniedziałek, 28 marca 2016

28 marca

Myśl przewodnia AA 

Przychodząc na mityng AA, przychodzisz nie tylko na spotkanie z innymi alkoholikami - wkraczasz też w nowe życie. Ogromne wrażenie robi na mnie zawsze zmiana, jaka zachodzi w ludziach, gdy się już nieco zadomowią we Wspólnocie. Ja również dokonuję czasem samooceny, by sprawdzić, czy się zmieniłem, a jeśli tak, to pod jakim względem. Zanim wstąpiłem do AA, byłem strasznym egoistą; ciągle czegoś żądałem i cały świat chciałem nagiąć do własnych potrzeb. Przepiłem te lata, kiedy powinienem był dojrzewać emocjonalnie. Gdy sprawy układały się nie po mojej myśli, dąsałem się i obrażałem jak małe dziecko a potem, oczywiście, szedłem się upić. 
Pytanie 

Czy wciąż chciałbym tylko brać, niczego z siebie nie dając? 

Medytacja 

Jeśli pragniemy zmienić nasze życie, winniśmy rozwijać w sobie wiarę i posłuszeństwo. Ufność i wiarę, w to, czego nie zobaczy się ludzkim okiem; wiarę w fundamentalną dobroć i celowość wszechświata. Posłuszeństwo zaś polega na życiu w zgodzie z naszą wiarą, na przeżywaniu każdego dnia tak, jak wierzymy, że chce tego od nas Bóg - z wdzięcznością, pokorą, prostolinijnością, bezinteresownością i miłością. 
Wiara i posłuszeństwo dostarczą nam sił, jakich potrzebujemy, by przezwyciężyć pokusę i złe skłonności. 

Modlitwa 

Modlę się, abym rozwijał w sobie wiarę i posłuszeństwo, które to wartości uczynią me życie pełnym, twórczym i pożytecznym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz