wtorek, 31 lipca 2018

31 lipca

MODLITWA NA CZTERY PORY ROKU

Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić;
odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić i mądrości, abym odróżniał jedno od drugiego.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 125
Przemożna moc tej modlitwy wynika z tego, że jej proste piękno współgra ze Wspólnotą AA. Zdarza się, że odmawiając ją, czasem się zająknę, ale jeśli przeanalizuję fragment, który mnie jakoś szczególnie porusza, to znajduję rozwiązanie swojego problemu. Gdy pierwszy raz mi się to przytrafiło przestraszyłem się; teraz jednak korzystam z takiej sytuacji jak z cennego narzędzia. Akceptując życie takim, jakie ono jest, uzyskuję pogodę ducha; działając uzyskuję odwagę; no i dziękuję Bogu za umiejętność odróżnienia tych sytuacji, na które mam jakiś wpływ, od tych, gdzie takiego wpływu nie mam, a tym samym – muszę je powierzyć. Wszystko, co teraz mam, jest darem od Boga: moje życie, przydatność, zadowolenie, program AA. Pogoda ducha pozwala mi wytrwale kroczyć dalej naprzód.

Wspólnota AA – to właśnie jest łatwiejsza, łagodniejsza droga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz