sobota, 9 czerwca 2018

9 czerwca

ŻYJ TERAŹNIEJSZOŚCIĄ

Przede wszystkim próbujemy żyć daną chwilą, właśnie żeby zachować trzeźwość i to nam się udaje. Gdy myśl ta raz się zakorzeni w naszym umyśle, stwierdzimy, że życie 24 godzinami odcinkami jest skutecznym i dającym satysfakcję, efektywnym sposobem radzenia sobie także z wieloma innymi sprawami.
Życie w trzeźwości, str. 15
“Dzień po dniu” i “Jeden dzień na raz”, i “Żyj tylko dzisiaj”. Te i podobne hasła nowicjuszowi we Wspólnocie mogą się wydawać niedorzeczne. A jednak w momentach stresu potrafią posłużyć nam za linę ratunkową. Każdy dzień jest niczym róża rozchylająca płatki stosownie do wskazań jakiejś Siły Większej niż ja sam. Mój program – ogród powinien być właściwie ulokowany; muszę go też sprzątać , kultywować i chronić przed chorobą. Wymaga to cierpliwości i zgody na to, że nie wszystkie kwiaty
będą równie doskonałe. Każdy etap rozwierania się płatków może być dla mnie źródłem zadziwienia i zachwytu, jeśli nie będę wtrącał się do tego procesu i jeśli nie pozwolę, by moje oczekiwania wzięły górę nad akceptacją – i z tego właśnie wypływa pogoda ducha.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz