czwartek, 18 stycznia 2018

18 stycznia

CZY NAPICIE SIĘ MOŻE POMÓC?

Patrząc wstecz na własne pijackie życiorysy, mogliśmy wskazać, że już na wiele lat przed tym, nim zdaliśmy sobie sprawę z utraty kontroli, nasze picie straciło charakter zwyczajnego nawyku: że bycie początkiem fatalnego, postępującego uzależnienia od alkoholu.
12 Kroków i 12 Tradycji, str.25
Gdy jeszcze piłem, na sytuacje, jakie niesie życie, nie umiałem odpowiadać tak jak inni, zdrowsi ode mnie ludzie. Najdrobniejszy incydent wprawiał mnie w stan, w którym wierzyłem, że muszę się napić, aby zagłuszyć swoje uczucia. Ale zagłuszenie ich nie polepszało sytuacji, toteż dalej szukałem ucieczki, sięgając po następna butelkę. Dziś muszę być świadom swojego uzależnienia od alkoholu. Nie mogę sobie pozwolić na złudne przekonanie, że nie potrafię kontrolować moje picie, gotów byłbym znów pomyśleć, że kontroluje swoje życie. A iluzoryczne poczucie kontroli fatalnie wpływa na moje zdrowienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz