poniedziałek, 15 stycznia 2018

15 stycznia

WEWNĘTRZNE ZASOBY

Z niewieloma wyjątkami nasi członkowie stwierdzają, że zaczerpnęli z wewnętrznych zasobów, których istnienia nawet nie podejrzewali i które obecnie identyfikują ze swoim własnym pojęciem Siły Większej od nich samych.
Anonimowi Alkoholicy, str. 187
Od moich pierwszych dni w AA, gdy zmagałem się o swoją trzeźwość, znajdowałem nadzieję w powyższych słowach, wypowiedzianych przez założycieli naszej Wspólnoty. Często zastanawiałem się nad sformułowaniem: “… zaczerpnęli z wewnętrznych zasobów, których istnienia nawet nie podejrzewali … ”
Jakże mam – pytałem sam siebie – znaleźć w sobie siłę, skoro jestem taki bezsilny? Zgodnie z obietnicą założycieli Wspólnoty, zrozumiałem to w swoim czasie i znalazłem ją: zawsze przecież miałem wybór pomiędzy dobrem i złem, bezinteresowną miłością i egoistyczną interesownością, pogodą ducha i lękiem. Siła Wyższa niż ja sam to pierwotny i niezwykły dar, którego nie umiałem rozpoznać, dopóki nie osiągnąłem trzeźwości przez codzienne wprowadzenie w życie Dwunastu Kroków AA.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz