sobota, 30 grudnia 2017

30 grudnia

ANONIMOWOŚĆ

Anonimowość stanowi duchową podstawę wszystkich naszych Tradycji, przypominając nam zawsze o pierwszeństwie zasad przed osobistymi ambicjami.
Anonimowi Alkoholicy, str. 183
Tradycja Dwunasta stała się dla mnie ważna już w początkach trzeźwienia i do dziś stanowi ona, wraz z Dwunastoma Krokami, konieczny warunek mojego zdrowienia. Wstąpiwszy do Wspólnoty, uświadomiłem sobie, że mam problemy z osobowością; gdy więc po raz pierwszy usłyszałem tę Tradycję, jej przesłanie było dla mnie całkiem jasne: w zetknięciu z innymi alkoholikami mogę bezpośrednio stanąć w twarzą w twarz z własną chorobą i towarzyszącą jej złością, tendencją do samoobrony i skłonnością do agresji. W Tradycji Dwunastej ujrzałem wspaniały sposób na ukrócenie mojego rozbuchanego ego; przyniosła mi ona ulgę w złości i dała okazję do spożytkowania zasad Programu. Wszystkie Kroki plus ta Tradycja w szczególności – były mi przewodnikiem podczas dziesiątek lat nieprzerwanej trzeźwości. Jestem wdzięczny tym, którzy byli przy mnie, gdy ich potrzebowałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz