niedziela, 26 listopada 2017

26 listopada

RYZYKO ROZGŁOSU

Ludzie, którzy symbolizują ideały lub sprawy, zaspakajają jakąś głęboko ludzką potrzebę. AA temu nie zaprzecza. Musimy jednak mieć pełną świadomość, że przebywanie w centrum uwagi jest ryzykowne, szczególnie w naszym przypadku.
12 Kroków i 12 Tradycji, str.180
Jako ozdrowiały alkoholik, muszę zdobyć się na wysiłek praktykowania zasad Programu AA, które oparte są na uczciwości,prawdzie i pokorze.Gdy piłem, nieustannie starałem się przebywać w świetle reflektorów. Teraz, kiedy jestem świadom swoich błędów i niegdysiejszego braku prawości, nieuczciwością z mojej strony byłoby poszukiwanie prestiżu - nawet w tak uzasadnionym celu jak przedstawienie aowskiego przesłania zdrowienia. Czyż rozgłos, jaki towarzyszy Wspólnocie AA i dokonywanym przez nią cudom, nie jest wart wiele pieniędzy? Niechaj otaczający nas ludzie sami docenią zmiany, jakie wywołało w nas AA - to bowiem będzie znacznie lepszą rekomendacją dla naszej Wspólnoty niż cokolwiek,co ja sam bym wymyślił.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz