sobota, 18 sierpnia 2018

18 sierpnia

POWRÓT DO ZDROWIA

Głębokie, czasem całkowite zapomnienie, ale wewnętrznie niszczące konflikty uczuciowe nadal tkwią w podświadomości.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 80
Poczucia winy i wstydu spowodowanego przez nadużywanie alkoholu mogę się pozbyć jedynie za pomocą pozytywnego działania. Wiedząc o moich niemiłych przygodach z okresu picia, przyjaciele wciąż mnie pytali: “Czemu to robisz? Tylko sam siebie krzywdzisz”. Wtedy nie miałem pojęcia, jak wiele prawdy jest w tych słowach. I chociaż krzywdziłem też innych, niektóre moje zachowania raniły moją własną duszę. krok Ósmy dostarcza mi sposobu na wybaczenie sobie. Sporządzenia listy osób, które skrzywdziłem, przynosi mi ulgę w wewnętrznym bólu. Dokonanie zadośćuczynienia uwalnia mnie od ciężaru winy i wstydu, przyczyniając się do uleczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz