wtorek, 14 sierpnia 2018

14 sierpnia

NAPRAWIANIE SZKÓD

Musimy zatrzeć ślady, pozostałe w nas po czasach, kiedy próbowaliśmy układać swe życie, polegając wyłącznie na sobie. Jeśli jeszcze brak nam dobrej woli do uczynienia tego, módlmy się o nią tak długo, aż ją otrzymamy. Pamiętajmy, że już na początku naszej drogi zdecydowaliśmy się uczynić wszystko co możliwe, aby osiągnąć ostatecznie zwycięstwo nad alkoholem.
Anonimowi Alkoholicy, str. 66
Sporządzenie listy osób, które skrzywdziłem, nie było dla mnie zbyt trudna. Większość z nich figurowała już w mojej inwenturze do Kroku Czwartego; byli to ludzie, do których żywiłem urazę, uzasadnioną lub bezpodstawną, oraz ludzie, których skrzywdziłem, odpłacając im pięknym za nadobne. Uważałem, że do gruntownego zdrowienia nie jest mi potrzebne to, by ludzie, którzy mnie skrzywdzili, zadośćuczynili za to ze swej strony mnie. Dla mojej więzi z Bogiem istotne jest, abym stanął przed Nim, wiedząc, że zrobiłem co mogłem, żeby naprawić te szkody, które ja spowodowałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz