poniedziałek, 13 sierpnia 2018

13 sirpnia

WIELKIE PORZĄDKI

…a na koniec, oczyścimy rumowisko przeszłości, zastanawiamy się, jak w oparciu o zdobytą wiedzę, rozwijać możliwie najlepsze stosunki z wszystkimi ludźmi, których znamy.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 78
Gdy przymierzyłem się do kroku Ósmego, wszystko, co było potrzebne do ukończenia z powodzeniem pracy nad poprzednimi Siedmioma Krokami, zlało się w jedną całość: odwaga, uczciwość, szczerość, gotowość i sumienność.

Z początku nie znajdowałem w sobie siły potrzebnej do wykonania tego zadania, i dlatego w Kroku tym napisane jest: “…staliśmy się gotowi zadośćuczynić im wszystkim”.
Aby zacząć, musiałem zdobyć się na odwagę; na uczciwość, która pozwoliłaby mi ujrzeć i uznać własne błędy; na szczerą chęć zrobienia “wielkich porządków” na tym polu; na sumienności przy sporządzaniu listy; na gotowości podjęcia ryzyka, która była warunkiem pokory.

Z pomocą mojej Siły Wyższej rozwinąłem w sobie te cechy; ukończyłem pracę nad tym Krokiem i podążyłem dalej naprzód, w poszukiwaniu wzrostu duchowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz