piątek, 10 sierpnia 2018

10 sierpnia

ZDWOJENIE WYSIŁKÓW

W pewnym stopniu wysiłek ten [przegląd krzywd] został już raz podjęty przy obrachunku moralnym, ale teraz nadeszła pora, by podjąć go na nowo ze zdwojoną energią, aby w pełni zorientować się, ile osób zostało skrzywdzonych i w jaki sposób.
12 Kroków i 12 Tradycji, str. 78
Nieprzerwanie wzrastając w trzeźwości, staję się coraz bardziej świadomy siebie jako wartościowej osoby. Dzięki temu procesowi również w innych umiem dostrzec takie osoby, co z kolei pomaga mi uświadomić sobie, że to właśnie są ludzie, których skrzywdziłem w okresie picia. Nie tylko opowiadałem kłamstwa – opowiadałem kłamstwa o konkretnej osobie. Nie tylko oszukiwałem – oszukiwałem konkretnych ludzi. Te z pozoru bezosobowe działania były w istocie obrazą o charakterze osobistym, ponieważ dopuszczając się ich, krzywdziłem ludzi – i to wartościowych. Aby cieszyć się spokojną trzeźwością, muszę uporządkować swoje sprawy z ludźmi, których skrzywdziłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz