wtorek, 24 lipca 2018

24 lipca

POMAGANIE INNYM

Nasze (…) życie jako alkoholików zależy od stałego myślenia o innych i o tym, jak możemy im dopomóc w potrzebie.
Anonimowi Alkoholicy, str. 16
Moim problemem był egocentryzm i egoizm. Przez całe moje życie ludzie coś dla mnie robili, a ja nie dość, że tego oczekiwałem, to jeszcze nie okazywałem wdzięczności i miałem pretensje, że nie robią więcej. Czemu miałem pomagać innym, skoro sądziłem ,że to oni mają pomagać mnie?

Jeśli inni mieli jakieś problemy, to czyż sobie na to nie zasłużyli? Użalałem się nad sobą, byłem pełen złości i urazy. Później dowiedziałem się, że pomagając innym – i nie oczekując niczego w zamian – mogę przezwyciężyć swój obsesyjny egoizm; a jeśli pojmę istotę pokory, zaznam spokoju i pogody ducha. Nie muszę już pić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz