sobota, 3 lutego 2018

3 lutego

WYPEŁNIĆ PUSTKĘ

...trzeba odpowiedzieć sobie na krótkie pytanie:" CZY WIERZĘ - ALBO CZY PRZYNAJMNIEJ JESTEM SKŁONNY UWIERZYĆ - ŻE ISTNIEJE SIŁA WYŻSZA, KTÓRA JEST POTĘŻNIEJSZA ODE MNIE SAMEGO?" Jeśli ktoś jest w stanie powiedzieć, że wierzy i że jest skłonny kiedyś uwierzyć, to możemy go szczerze zapewnić, że znalazł się na właściwej drodze.
Anonimowi Alkoholicy, str. 39 - 40
Zawsze fascynowało mnie zagłębianie zasad naukowych. Poszukując Wiedzy Absolutnej, pozostałem fizycznie i emocjonalnie odcięty od innych ludzi. Boga i duchowość uważałem za pozbawiony znaczenia przedmiot akademickich rozważań. Postrzegałem siebie jako nowoczesnego człowieka nauki - moją Siłą Wyższa była wiedza. Życie traktowałem jak jeden z wielu problemów, które dałoby się rozwiązać, układając odpowiednie równania. A jednak moje wewnętrzne ja umierało na skutek rozwiązania, jakie moje zewnętrzne ja proponowało odpowiedzi na problemy życia. - a rozwiązaniem tym był alkohol. Mimo mojej inteligencji, alkohol stał się moją Siłą Wyższa. Zdołałem go odrzucić dopiero wtedy, gdy otworzyłem się na bezwarunkową miłość, która emanowała z uczestników AA i którą przesycona była atmosfera mitingów. To wypełniało dotychczasową pustkę we mnie. Nie byłem już samotny ani oddzielony od życia. Znalazłem prawdziwą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz